هتل ها و هتل آپارتمان ها چگونه به مقابله با کرونا میپردازند؟

رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای کرونایی

با توجه به طولانی شدن حضور ویروس کرونا و اهمیت رعایت موارد بهداشتی، بسیاری از کسب و کارها دچار بحران اقتصادی شدند. علاوه بر آن ضرورت سفر برای بعضی از افراد به دلایل مختلف پزشکی، تحصیلی و کاری، نیاز به اقامت در هتل‌ها و هتل آپارتمان ها را در این شرایط ایجاد کرده است.

به همین دلیل اقامتگاه‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت مجوز از وزارت بهداشت میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و پذیرای مهمانان گرامی باشند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در کرونا

توصیه پزشکان و وزارت بهداشت پرهیز از سفرهای غیر ضروری است اما چنانچه مجبور هستید در این روزهای بحرانی سفر کنید حتما موارد بهداشتی را رعایت کنید.

برای آگاهی بیشتر از چگونگی سفر در ایام کرونا اینجا را مطالعه فرمایید.

برای رزرو هتل و هتل آپارتمان در شهر مقصد، لازم است از تایید آن مکان توسط وزارت بهداشت اطمینان حاصل فرمایید.

قبل از رزرو اقامتگاه، چگونگی رعایت موارد بهداشتی و میزان اهمیت به سلامتی مهمانان را بررسی نمایید.

اما هتل ها و هتل آپارتمان ها به چه پروتکل های بهداشتی باید توجه کنند؟

رعایت موارد بهداشتی قبل از ورود مهمانان

اولین قدم اقامتگاه‌ها رعایت پروتکل های بهداشتی قبل از ورود مهمانان است که بسیار حائز اهمیت است.

پرسنل هتل و هتل آپارتمان ها موظف به رعایت موارد زیر هستند:

  • تمامی کارکنان باید از ماسک استفاده کرده و ماسک خود را کامل بر روی دهان و بینی خود بزنند.
  • کلیه فعالیت های ورود و خروج مهمان (check in and check out) را بدون دستکش انجام ندهند.
  • حتی الامکان از درب های اتوماتیک برای ورودی اقامتگاه استفاده نمایند.
  • تمامی بخش های لابی، دستگیره ها، مبلمان لابی و … را در بازه زمانی های کوتاه ضدعفونی کنند.
  • در قسمت پذیرش، ضدعفونی کننده برای استفاده مهمانان قرار دهند.
  • کلیه پرداخت های هتل، ترجیحاً به صورت آنلاین انجام شود تا از رد و بدل شدن کارت اعتباری نیز جلوگیری شود.
  • ضدعفونی کردن واحد رزرو شده مهمان (سرویس های بهداشتی، اتاق ها، پذیرایی، آشپزخانه و…)
  • ضدعفونی کردن ملحفه، سرویس خواب و … پس از شستشو
  • قراردادن پد بهداشتی یا ضدعفونی کننده در واحدها
  • استفاده از وسایل یکبار مصرف و پک‌های استریل

رعایت موارد بهداشتی هنگام ورود مهمانان

پس از رعایت موارد بهداشتی و آماده کردن اقامتگاه برای حضور مهمانان، لازم است پروتکل هایی هنگام ورود مهمان نیز رعایت شود.

  • ضدعفونی کردن لباس های مهمانان هنگام ورود (تونل ضدعفونی کننده)
  • ضدعفونی کردن وسایل مهمانان (چمدان، کیف، وسایل همراه و …)
  • استفاده از تب سنج قبل از ورود مهمانان به لابی
  • بهتر است هتل ها از اپراتور آسانسور استفاده کنند تا تماس با دکمه های آسانسور به حداقل برسد.
  • در صورت عدم حضور اپراتور آسانسور، پدهای بهداشتی در کنار آسانسور قرار داده شود تا مهمانان از آنها برای زدن دکمه ها استفاده کنند.
  • اعمال محدودیت در تعداد افراد حاضر در آسانسور
  • رعایت فاصله اجتماعی در لابی و جلوگیری از تجمع مهمانان
  • ترجیحاً استفاده از کلیدهای دیجیتالی و باز و بسته کردن درب واحدها جهت جلوگیری از تماس مستقیم

رعایت موارد بهداشتی در طول اقامت مهمانان

به دلیل حضور مهمانان به طور همزمان در هتل و هتل آپارتمان ها، رعایت پروتکل های بهداشتی در طول اقامتشان بسیار حائز اهمیت است.

  • جلوگیری از حضور همزمان مهمانان و تجمع در محوطه اقامتگاه
  • تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی در رستوران و کافی شاپ هتل
  • ترغیب مهمانان به استفاده از روم سرویس (استفاده از خدمات رستوران و کافی شاپ هتل در واحد خود)
  • ترجیحاً غذاهای بسته‌بندی شده و غذاهایی که بدون دخالت دست پخته شده‌اند سرو شوند
  • حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف استفاده نمایید
  • با وجود اینکه امکاناتی مانند باشگاه، استخر، سالن بیلیارد، سفره‌خانه و … در هتل ها مزیت محسوب میشود ولی در این ایام از این خدمات صرف‌نظر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات در وب سایت منعکس کننده دیدگاه نویسندگان آنها است، و نه لزوما دیدگاه های پورتال وب سایت کتابفروشی. درخواست شده است که از توهین ها، سوگند و بیان عرفانی خودداری شود. ما حق حذف هر گونه نظر بدون توضیحات اطلاع رسانی.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *